2017年9月27日 星期三

【直話直樹】成敗不足以論英雄

有知道直樹真身嘅朋友問過我,究竟銀行係唔係真係咁多野寫,我都想冇,但係偏偏可惜嘅係仲有好多。

直樹一直都認為好多時候錯不在人,錯在制度、文化、價值觀等,今次就想同大家討論一下銀行裏面嘅究竟係點去評定一個人?一般人可能第一個諗到嘅就係錢,人工越高、地位越高、尊敬你嘅人就越多。我絕對同意,不過我諗呢一樣野唔單止淨係喺銀行業裏面發生,係一個社會嘅問題,所以我亦唔多去討論。

如果正正讀緊呢篇文章嘅你,你會覺得係銀行裏面衡量一個同事有冇能力一般嘅標準係啲咩呢?係佢有冇數。

係銀行裏面同你泛泛之交嘅同事,開口埋口嘅話題就係話自己今日有數定冇數,我開頭覺得呢一件事好奇怪。我明白可能係冇話題講,但係有數又點呢、無數又點呢?又咪係一樣返工畀人鬧,放工俾人鬧。搵得多真係等於開心咩?

慢慢經過多年嘅觀察就會發現喺客戶經理們心入面,一個同事有數就係代表佢好叻,係大家嘅學習對象,要以佢為榜樣工作;冇數就係垃圾,直頭野都唔想同你講,覺得你係負累。有數嘅人慢慢係公司嘅地位都會越嚟越受到尊重,其他同事有客一定會俾你,講句嘢都可以大聲過人。

冇數嘅垃圾永遠只會係垃圾,無論你識幾多野都一樣係垃圾,唔好諗住自己懷才不遇,因為係佢哋眼中嘅「才」就係你條數,唔係知識或者能耐,所以就算你另就高明,一樣唔會發掘你認為你有嘅才能,呢一行就係咁。

如果呢刻有數嘅你,突然間冇數會點?你所有擁有嘅一切權力、地位、身份都會一齊消失,因為呢個地方衡量一個人嘅價值就係你有數定係數。

要知道一個人要放棄名利並唔容易,要維持自己工作環境嘅地位係一件好辛苦嘅事,相信大家都睇過唔少電視劇,有多少個角色就係因為放唔低自己所擁有嘅一切而走上一條不歸路。

古謂:成敗不足以論英雄。英雄係一種可以喺佢身上尋找到激勵你奮鬥、積極向上或者讓你為之情動嘅人。所以我哋應該先係認定佢係英雄,其次先會去睇佢係咪成功,有幾成功,並唔係佢有數就係英雄。你的英雄又是誰呢?

沒有留言:

張貼留言