2017年8月30日 星期三

【直話直樹】人工智能經理

「銀行客戶經理轉工就話難啫,如果我一心一意去前線發展嘅話,咁就冇問題啦!做sales係幫公司搵錢嘅職位,唔使學歷又搵到高人工,我對於呢份工作好滿意呀!」無錯,暫時來講都可能係嘅。

不過,大家試吓將目光放得長遠一啲,今年全個金融業都好Hit嘅一個話題就係:人工智能。

人工智能顧名思義,就係人類製造出來的腦袋,好多人都話佢可以代替人類做到嘅嘢,有好多嘅職位都有機會俾呢班人工智能去取代。你見宜家好多公司都係發展人工智能,例如某間著名嘅基金公司已經炒左一堆基金經理同分析員,用人工智能取代

如果呢一刻係客戶經理嘅你,有冇諗過如果人工智能普及化嘅時候,你又係唔係真係咁值錢呢?做前線唔需要任何market知識,淨係跟住銀行Investment direction比意見,每一日淨係打俾客戶去update review portfolio,你覺得人工智能識唔識咁樣去做?

咁係都係後勤嘅人俾人炒先啦,咁多日復一日同重複又重複嘅工序。啱嘅,不過我認為呢個只係「先」同「後」嘅分別,而家講緊嘅係人工智能取代人類,如果你身上面嘅技能係好容易被取代嘅話,其實都有危險性,不過我知道做得客戶經理嘅人唔多唔少都係十分自信嘅,冇咁容易嚇到你。你又試吓諗如果你係公司嘅管理層,有一個新科技可以幫你開源節流,你會比較想減少高薪嘅前線人員定係底薪嘅後勤呢?

你可能又會諗relationship呢一樣野係只有人類同人類之間先會做到嘅,你個客冇理由會鍾意同個機械人講心事架嘛,除非真係有多啦A夢出現,咁人同機器人先會有良好嘅感情。無錯呀,筆者亦都係咁樣認為, 不過你做緊間公又係唔係咁諗呢?試吓回想下你嘅日常生活入面,係唔係喺工作上多咗好多要問客戶資料嘅admin工作?例如:佢嘅健康情況、幾時想退休、有幾多個仔女、甚至佢有啲乜嘢人生目標添,全部都要入晒落電腦,佢地要數據真係幫到你sell野?心照啦。有啲銀行直情搞埋人工智能嘅投資顧問比賽,目的係啲乜?唔通真係鼓勵青少年創業咩,當然就係攞你idea啦!其實一切都係一個金融大騙局。


筆者最期望嘅事又會唔會發生呢?人工智能嘅人工唔需要去計佣金,咁銷售嘅時候咪會比較公平中肯囉。我哋再睇多次今日討論嘅話題:人工智能。佢係人類製造出來嘅嘢,銀行又點會真係為你着想呢?「少年,你太年輕了!」講到呢一度,無論身為客戶經理、金融從業員定後勤部門嘅各位,希望大家都盡快學一技之長去傍身,就算將來真係冇工做,起碼都唔使餓死。

沒有留言:

張貼留言